Nadnárodná pivovarnícka spoločnosť SABMiller zaznamenala v 3. štvrťroku obchodného roka 2013/2014 rast objemu predaja aj tržieb vďaka zvýšenému odbytu piva aj nealkoholických nápojov. Informovali o tom agentúry Reuters a RTTNews.
LONDÝN. Tržby druhého najväčšieho pivovarníckeho koncernu na svete so sídlom v Londýne, ktorému patria známe značky ako napríklad Grolsch, Pilsner Urquell a Peroni, sa za tri mesiace do konca decembra zvýšili o 4 %, a celkový objem predaných nápojov stúpol o 2 %. Z toho objem predaného piva vzrástol o 1 % a nealkoholických nápojov o 7 %.
Na hospodárske výsledky spoločnosti však malo negatívny vplyv oslabenie kľúčových mien v poslednom kvartáli minulého roka, napríklad amerického dolára, juhoafrického randu, austrálskeho dolára a tiež niektorých juhoamerických mien.
SABMiller, ktorý 80 % svojho zisku generuje v rýchlo sa rozvíjajúcich krajinách Južnej Ameriky, Afriky a Ázie, oznámil, že jeho obrat v tomto regióne v 3. kvartáli vzrástol o "stredné až vyššie jednociferné číslo", ale v Európe klesol o 6 %, a podmienky na trhu v Severnej Ameriku sú naďalej zložité.
(tasr)