Nadnárodný producent alkoholických nápojov Constellation Brands oznámil rast zisku za 2. kvartál o viac než 50 %, k čomu prispel najmä výrazný rast tržieb z predaja piva. Informoval o tom portál RTTNews.
NEW YORK. Čistý zisk spoločnosti za 2. štvrťrok obchodného roka 2015/2016, teda od júna do konca augusta, dosiahol 302,4 milióna USD (268,42 milióna eur), čo medziročne znamená rast o 54 %. Bez započítania jednorazových položiek dosiahol upravený zisk 317,6 milióna USD, čo na akciu predstavuje 1,56 USD. V rovnakom období minulého obchodného roka dosiahla firma upravený zisk 222 miliónov USD (1,11 USD/akcia). Výsledok prekonal očakávania trhov, keďže ekonómovia počítali s upraveným ziskom na úrovni 1,32 USD/akcia. Tržby sa medziročne zvýšili o 8 % na 1,73 miliardy USD. Spoločnosť, ktorá je najväčším producentom vín na svete, tak splnila očakávania trhov. Tie stanovili svoj odhad práve na tejto úrovni. Pod rast tržieb sa podpísal najmä výrazný rast v segmente pív, kde tržby vzrástli medziročne o 14 %. Naopak, tržby z predaja vín a liehovín mierne klesli.
(tasr)