Jediné, čo môže obchod urobiť pre farmárov a výrobu na Slovensku, je ich výrobky umiestniť na regáloch obchodov. Pre TASR to uviedol predseda predstavenstva COOP Jednota Slovensko Gabriel Csollár.
NOVÉ ZÁMKY. "Naša sieť obchodov má vo svojej ponuke až 76 % tovarov vyrobených na Slovensku. Tým pomáhame naštartovať domácu spotrebu a domácu výrobu. V tejto filozofii chceme pokračovať," povedal Csollár.
Po roku 2000 výrazne vstúpili do odvetvia obchodu na slovenskom trhu zahraniční investori. Slovenský obchodný reťazec v konkurencii zahraničných podľa Csollára dokázal obstáť, keďže, ako podotkol, COOP je najväčším predajcom potravín na Slovensku a predaj sa pohybuje okolo 20 % z celkovej spotreby.
"Zo zahraničia sme importovali aj mnohé dobré skúsenosti. Pripravili sme našich manažérov na to, aby dokázali pracovať v nových podmienkach," konštatoval.
Obchod na Slovensku za prvý polrok 2014 mal 21,95-% podiel na hrubom domácom produkte (HDP), čo je v porovnaní s priemyslom len o 2,66 % menej.
Za rok 2013 odviedol na dani z pridanej hodnoty (DPH) 4,7 miliardy eur a plán na rok 2014 je 4,9 miliardy eur, čím sa podľa Zväzu obchodu a cestovného ruchu (ZOCR) SR zaradil na prvé miesto medzi platiteľmi tejto dane.
"Už 17 rokov používa elektronické registračné pokladne. V prvom polroku 2014 zamestnával 235.041 pracovníkov, čo je 1,43-% nárast oproti roku 2013. Za 25 rokov sa zmenila štruktúra predajní. Podiel hyper- a supermarketov je 75 až 80 % a 20 až 25 % tvoria ostatné obchodné koncepty," uvádza ZOCR.
(tasr)