28.05.2024 | 02:05
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Fairtradový príplatok z tovaru predaného na Slovensku bol vlani na 710 000 eur

Fairtradový príplatok za tovar predaný v SR, teda peniaze navyše, ktoré pestovatelia vynakladajú na rozvoj komunít a zlepšenie efektivity pestovania, v minulom roku stúpol na 710 000 eur.

Najväčší, takmer sedemdesiatpercentný podiel na tom majú predaje fairtradového kakaa, ktorého sa v SR predalo 2129 ton. Pokles predajov zaznamenala len fairtradová káva, a to zhruba o štvrtinu. V utorok o tom informovala organizácia Faitrade Česko a Slovensko.
        "Predaje fairtradovej kávy poklesli medziročne o 26 percent. Boom však, naopak, zaznamenala fairtradová bavlna, ktorej predaj vzrástol o 109 percent," priblížila koordinátorka slovenského obchodu a marketingu Fairtrade Česko a Slovensko Kristina Hajníková. Dôvodom je, že bavlnené nákupné tašky v jednom z obchodných reťazcov sú fairtradové. "Predaje fairtradového kakaa rástli v dôsledku toho, že obchodné reťazce používajú fairtradové kakao do výrobkov svojich privátnych značiek," dodala Hajníková.
        Kakaa sa predalo celkovo 2129 ton, prevažne vo forme čokolády, cukroviniek, zmrzlín a raňajkových cereálií. Skokovo rástli predaje fairtradovej bavlny. Po predchádzajúcich 151 tonách vlani jej predaj narástol o 109 percent na 315 ton. Fairtradovej kávy, ktorá je akousi vlajkovou loďou Fairtrade, sa v minulom roku na našom trhu predalo 376 ton, teda o 26 % menej než v roku 2022. Ide o hmotnosť nepražených zŕn, ktorá zodpovedá zhruba 301 tonám praženej zrnkovej kávy.
        Rezaných fairtradových ruží sa v roku 2023 predalo 644 000 stoniek, čo predstavuje medziročný nárast o 34 %. Rástli aj predaje fairtradových banánov, ktorých sa v SR a v ČR predalo v minulom roku 1768 ton, ide o 144 % nárast. Fairtradového trstinového cukru sa minulého roku v SR spotrebovalo 162 ton, čo je pokles o 7 % z minuloročných 173 ton.
        Aprílový prieskum spoločnosti Median pre Fairtrade Česko a Slovensko ukázal, že známku Faitrade pozná 66 % slovenských spotrebiteľov. Z toho 28 % respondentov uviedlo, že presne vie, čo toto označenie znamená a podiel respondentov, ktorí známku aspoň videli, sa medziročne zvýšil o 4 % na 38 %.

(tasr)

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down