31.10.2013 | 12:10
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Levická mliekareň znížu výrobu čerstvých mliečnych výrobkov

Levická mliekareň Levmilk pristúpi od budúceho roka k optimalizácii svojho produktového portfólia. Prioritne sa sústredí na segment syrov a syrových výrobkov a obmedzí výrobu čerstvých mliečnych výrobkov ako sú smotana, šľahačka, tvaroh či maslo.

Ako ďalej uviedol generálny riaditeľ Levmilku František Podhányi, výroba nosného produktu mliekarne, čerstvého kravského mlieka, zostane zachovaná. „Výroba čerstvých mliečnych výrobkov by mala klesnúť o 20 až 40 percent, v závislosti od vývoja predaja čerstvého mlieka na slovenskom trhu. Výroba syrov a syrových výrobkov sa zvýši zhruba o 35 percent,“ povedal František Podhányi.
Znižovať výrobu čerstvých mliečnych výrobkov a sústreďovať výrobné kapacity na rozvoj kategórie syrov a dezertov začne levická mliekareň už od polovice novembra tohto roka. „Súčasná situácia na slovenskom mliekarenskom trhu nás prinútila hľadať adekvátne riešenie pre ďalší vývoj v našej firme. Musíme reagovať na dlhodobý nepriaznivý hospodársky vývoj potravinárskeho a teda aj mliekarenského odvetvia. Rozhodujúcim faktorom je - okrem cenovej a obchodnej politiky obchodných reťazcov - aj nedostatok a narastajúca cena vstupnej suroviny, ktorú v našom prípade predstavuje surové kravské mlieko,“ povedal F. Podhányi.
Užšia špecifikácia výroby je podľa jeho slov najvhodnejším riešením, ako si udržať podiel na trhu a dosiahnuť určitú ziskovosť, konkurencieschopnosť a zamestnanosť.
Generálny riaditeľ ale pripustil, že pripravované opatrenia sa dotknú aj zamestnancov mliekarne. „V tejto chvíli nevieme presne špecfikovať, ako presne a akého množstva zamestnancov sa opatrenia dotknú. V tejto chvíli sa usilujeme celý proces zoptimalizovať, udržať výrobu a zvýšiť svoj podiel na trhu,“ konštatoval.
Najbližším cieľom vedenia mliekarne je stabilizovať spoločnosť a zabezpečiť dlhodobo udržateľný rast jej ziskovosti. Orientovať sa chce na trhovo atraktívnejšie produktové portfólio, ktoré predstavuje práve segment syrov a syrových výrobkov. Tie spoločnosť zastrešuje značkami Tekov a Niva. „Chceme zvýšiť náš podiel v segmente modroplesňových syrov o osem percent, v segmente prírodných syrov o 15 percent a v tavených syroch očakávame až stopercentný nárast,“ dodal F. Podhányi. (tasr)

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down