11.05.2021 | 09:05
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Po stopách jeleňa - Pracovný denník I.

Človek je tvor, ktorý sa poväčšine dokáže poučiť z vlastných chýb, a naopak dokáže uchovávať priazeň ku veciam na základe svojich dobrých skúseností. Aj preto si zväčša vyberáme televízory, chladničky, či autá takej značky, s ktorou sme už mali v minulosti dobrú skúsenosť – produkty tej ktorej značky sa nám nekazili a ich životnosť spĺňala naše očakávania. Takisto je to aj s traktormi, ktoré si väčšina poľnohospodárov vyberá podľa vlastných skúseností, poprípade skúseností a referencií kolegov a známych z fachu.

Vzhľadom na vybavenosť a konštrukčnú precíznosť značky John Deere, majú traktory s logom jeleňa zrejme najlepšiu povesť vo svete ťahových prostriedkov. Ako ale presvedčiť niekoho, kto má vo svojom strojovom parku traktory konkurenčnej značky a je s nimi v rámci svojich možností spokojný? Netreba zabúdať na fakt, že vždy môže existovať iná, lepšia alternatíva. A to platí vo všetkom, kde je alternatív hneď niekoľko. Spoločnosť Agroservis s.r.o. v spolupráci s výrobcom John Deere sa výziev nebojí. A preto si dali za cieľ presvedčiť o kvalite svojich strojov tým, že svoj stroj zapožičajú priaznivcom konkurenčných značiek na skúšku, a to úplne zadarmo. V hľadáčiku Agroservisu sa tak ocitli družstvá, na ktorých nájdeme prevažne traktory inej, ako zelenej farby – značka samozrejme nehrala žiadnu úlohu. Jedinou podmienkou je vyskúšanie stroja v reálnych prevádzkových podmienkach po dobu 600 motohodín (alebo pol roka) s tým, že zástupcovia spoločnosti Agroservis v spolupráci so zákazníkom vyberú stroj v takej výkonovej kategórii, v akej sa nachádza jeho konkurent z družstva. Výbava konkurentov v tomto prípade nie je limitujúca, pretože Agroservis svoje traktory vydá v plnej Premium výbave. Po uplynutí tohto intervalu má zákazník na výber dve možnosti: odkúpiť stroj za zvýhodnenú cenu, alebo ho vrátiť predajcovi. Zaujímavá ponuka? Jednoznačne áno.  

Prvý takýto stroj už má svojho (zatiaľ) dočasného majiteľa, ktorým je spoločnosť Agronatur s.r.o. Jasová. Traktor John Deere tu dostane zabrať pri jarných prácach, rozmetaní hnojív, v preprave, ale najmä pri postrekovaní, či podmietaní predsejbovej prípravy pôdy. Zákazník mal na začiatku spolupráce možnosť nakonfigurovať si určitú výbavu stroja, ako počet hydraulických okruhov, či napríklad kolesá (keďže bude tento zapriahnutý najmä do postrekových prác, je vybavený aj kultivačnými kolesami), avšak po stránke technických vymožeností bol stroj dodaný v nadštandardnej výbave. 

Po stopách jeleňa 

Viac o projekte nazvanom po stopách jeleňa nám povedal Ing. Eugen Mizerák, produktový manažér spoločnosti Agroservis pre traktory John Deere. Ten od projektu očakáva, že Agroservis presvedčí ďalších zákazníkov, o tom, že pozícia lídra na slovenskom trhu, ktorá patrí značke John Deere, je relevantná. „Niektorí sa možno v minulosti pozerali na John Deere z diaľky, pretože sa im zdal cenovo nedostupný, alebo boli názoru, že sú tieto traktory preceňované po kvalitatívnej stránke. Zákazník nepotrebuje počúvať o tom, že je iná značka lepšia, ako tá, ktorú vlastní. My mu však teraz dávame možnosť, aby sa sám presvedčil o kvalite našich strojov a porovnal si ich s konkurenciou,“ vysvetľuje zámer spoločnosti Agroservis produktový manažér. 

Informácie o prvom stroji, ktorý už momentálne pracuje na podniku v Jasovej sú známe. John Deere vo verzii 6155R s inteligentným navýšením výkonu až na 202 konských síl bol dodaný vo výbave Premium. Tento všestranný traktor je samozrejme prispôsobený potrebám zákazníka tak, aby bol kompatibilný so závesnou technikou, ktorú má na svojom dvore. Spoločnosť Agroservis však zákazníkom ponúka vždy viac, ako konkurencia. „Stroje, ktoré dodáme zákazníkom v rámci kampane „Po stopách jeleňa“,  budú vybavené technológiami, ktoré chceme týmto zákazníkom odprezentovať. Nechýba v nich napríklad telematika JDLink, vďaka ktorej si môže zákazník odsledovať životnosť daného traktora. Dostane tak údaje o rôznych parametroch, ako sú zaťaženie traktora, spotreba paliva, využitie stroja počas roka a podobne. Samozrejmosťou je napríklad navádzanie, veľký terminál radu CommandCenter 4600 a ISOBUS pripojenie, ktoré na podniku využijú pri nastavení závesnej techniky. To môžu vykonávať na jednom terminály, vďaka čomu odpadá nutnosť inštalovať dodatočné terminály od výrobcov náradia. Skvelou vymoženosťou je balíček Premium s navádzaním AutoTrac a Section Control, ktoré využije náš zákazník pri chemickej ochrane rastlín,“ uviedol na margo stroja Ing. Mizerák. 

Špičkový traktor 

Vo výbave traktora John Deere 6155R podľa slov produktového manažéra nechýba automatika riadenia, či prevodovka DirectDrive, s ktorou je možné pracovať v automatickom, ale i manuálnom režime. Ďalšou výhodou telematiky JDLink je zabezpečenie servisu. Ak zákazník zdieľa informácie so spoločnosťou Agroservis, servisným pracovníkom sa zobrazujú poruchové kódy. Takto je im umožnené na diaľku vykonať diagnostiku a upgrage firméru. Servisní pracovníci dostávajú vďaka tomuto systému aj tzv. Expert Alerty, kedy systém na základe prevádzkových parametrov stroja vyhodnocuje, či môže dôjsť k poruche stroja. Spoločnosť Agroservis je na tieto situácie pripravená a disponuje troma strediskami pre tieto expertné hlásenia, ktorými sú Komárno, Tovarníky a Pstruša. Tie na základe hlásení vysielajú servisných technikov priamo k zákazníkom, kde následne skontrolujú stav jednotlivých častí stroja.  

Systém expertných hlásení sa v spolupráci so zákazníkmi neustále vylepšuje. Po kontrole Expert Alertu vykonanej servisným pracovníkom v teréne je nám podané hlásenie, ktoré poruchu potvrdí, alebo vyvráti. Tieto údaje sú následne zozbierané a analyzované. Týmto spôsobom je možné identifikovať viac ako 200 možných porúch,“ uviedol Ing. E. Mizerák. Vďaka tomuto systému telematiky má možnosť majiteľ stroja odosielať do terminálu informácie o nastavení a parametroch závesného náradia, o  pozemkoch, hraniciach parciel, či A-B líniách priamo zo strediska a traktor dokáže spätne odosielať informácie napríklad o vykonaní postreku, dávke, mieste, čase, pracovnej rýchlosti, či napríklad aj o hĺbke spracovania pôdy. Voľba záleží na zákazníkovi, ktorý so spoločnosťou Agroservis môže údaje zdieľať, alebo aj nemusí. Podľa slov zástupcu spoločnosti sa však drvivá väčšina zákazníkov rozhoduje pre zdieľanie dát o stroji, pretože telematika nie je len o sledovaní jeho využitia, ale aj o množstve doplnkových funkcií. Traktor je okrem iného vybavený systémom údržby PowerGard, ktorý majiteľovi umožňuje plánovať údržbu stroja, eliminovať prestoje a zvýšiť jeho hodnotu. 

Množstvo zákazníkov zaujíma pri kúpe nového stroja najmä jeho cena. Reálna cena vlastníctva však nespočíva len v samotnej kúpnej cene stroja, ale aj v nákladoch na jeho prevádzku. Náklady na prevádzku môžu byť rovnako vysoké, ako obstarávacia cena daného stroja. JDLink je pre zákazníka nástrojom, vďaka ktorému je mu umožnené odsledovať efektivitu prevádzky daného stroja. Vďaka tomuto systému je totiž možné sledovať spotrebu nafty,  aprestoje a strážiť si tak vynaložené náklady na prevádzku. Aj keď kvalitne spracované prospekty, či informačné materiály síce vyzerajú na pohľad dobre, ale predsa len skúsenosti zákazníka sú rozhodujúce. Budeme sledovať, ako sa bude dariť traktoru 6155R u zákazníka, ktorý ho momentálne skúša. Tieto výsledky budú cenné aj pre ostatných zákazníkov a veríme, že v spoločnosti Agronatur budú s traktorom spokojní. 

Ing. Peter Mihaľ, CSc., AGROSERVIS spol. s r.o.

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down