12.08.2014 | 09:08
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Sila slovenského spotrebiteľa môže byť v jeho patriotizme

Sila slovenského spotrebiteľa môže byť v jeho patriotizme. Tvrdí to predseda Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory (SPPK) Milan Semančík.

"V súvislosti s nízkym zastúpením domácich potravín na vnútornom trhu Slovenskej republiky dlhodobo tvrdíme, že ich môže zachrániť najmä záujem slovenského spotrebiteľa o ne, teda jeho spotrebiteľský patriotizmus. Tento poznatok sa stáva ešte aktuálnejší v čase, keď už naplno platí ruské embargo na dovoz viacerých potravín z Európskej únie," spresnil.
"Veríme vo vzájomnú solidaritu členov Spoločenstva, aj v silu princípov spoločného trhu. Až teraz sa ukáže, na akých pevných základoch vlastne stoja a či v čase odbytovej krízy a zúfalého hľadania náhradných odbytísk predsa len nebude dochádzať k nerovnému vnútornému súboju medzi ekonomicky silnejšími a slabšími členskými krajinami," podčiarkol.
V konečnom dôsledku však podľa Semančíka nemusí byť a určite ani nebude rozhodujúce to, aký tovar a za aké ceny bude môcť obchod získať od svojich dodávateľov, ale čomu dajú prednosť domáci konzumenti. "Spotrebiteľ je totiž najdôležitejším prvkom v potravinovom reťazci, na ktorého požiadavky reagujú výrobcovia aj obchod. Azda vo všetkých prieskumoch väčšina spotrebiteľov tvrdí, že sa orientuje predovšetkým na domáce výrobky. Teraz však prišla chvíľa, keď nie je v hre žiadna anonymná anketa, ale celkom reálna existencia slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej výroby," zdôraznil.
"V mene Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory, ktorá je najväčšou samosprávnou organizáciou v domácom agropotravinárskom sektore, preto vyzývam občanov Slovenskej republiky k praktickým prejavom spotrebiteľského patriotizmu. Všetci spoločne profitujeme z čerstvých potravín, tradičných chutí a poctivej domácej kvality. Zároveň tým prispejeme aj k posilneniu slovenskej ekonomiky, udržaniu pracovných miest pre obyvateľov našej krajiny, k rozvoju slovenského vidieka a ochrane nášho životného prostredia," povedal.
"Obraciam sa aj na predstaviteľov obchodu, aby neuprednostňovali lacné ponuky potravinárskeho tovaru, ktorý bol pôvodne určený pre ruský trh, pred dodávkami z tuzemska a neobmedzovali na jeho úkor odber a predaj domácich potravín. Dokážme, že v kritických chvíľach vieme potiahnuť za spoločný koniec povrazu a že sme schopní ochrániť to, čo je naozaj naše a čo môže byť aj v budúcnosti zdrojom našej spokojnosti a prosperity. Buďme hrdí na to najlepšie, čo máme doma a čo bolo vyprodukované na pôde, ktorá živila už generácie našich predchodcov," dodal predseda SPPK.

(tasr)

Pridaj komentár

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down