Výsledky viacerých prieskumov dokazujú, že občania si začínajú byť vedomí, ako môžu svojím cieľavedomým nákupným správaním ovplyvniť prosperitu krajiny. Svoju úlohu v tomto procese napĺňajú projekty, ktoré vzdelávajú spotrebiteľa a podporujú predaj domácej produkcie. Veľmi dôležitá je v tejto snahe spolupráca všetkých účastníkov trhu.
Dlhodobé vzdelávanie a skúsenosti vedú slovenských spotrebiteľov k tomu, že stále intenzívnejšie sledujú pôvod krajiny produktov pri každodenných nákupoch. Spoločnosť GfK Slovakia realizovala v období od januára do júna 2013 prieskum, ktorého cieľom bolo sledovanie nákupných košíkov spotrebiteľov a krajiny pôvodu nakúpených potravín. Celkový počet položiek zaradených do prieskumu bol 3508. Slovenský výrobok bol identifikovaný na základe informácií na etikete dostupných pre kupujúceho. Podiel slovenských výrobkov v nákupných košíkoch podľa počtu kusov sa medziročne zvýšil o 5%. V roku 2012 predstavoval podiel 54%, v tomto roku je to 59%. Najviac slovenských potravín sa kupuje v kategórii základné potraviny (75%) a toaletný papier (76%).
Tento rok bolo v rámci projektu založené občianske združenie KVALITA Z NAŠICH REGIÓNOV. Súčasťou prieskumu bola preto i otázka, či je podľa slovenských spotrebiteľov takáto aktivita vhodná. Založenie občianskeho združenia privítalo kladne až 85% respondentov. V polovici októbra odštartuje jesenná kampaň, ktorá je pokračovaním celoročnej komunikácie so spotrebiteľom, v rámci ktorej „Každá rodina teraz vie, že aj drobným nákupom slovenských výrobkov môže rozbehnúť veľké zmeny. Už 1 euro denne v prospech kúpy slovenských výrobkov od každého z nás môže dať ročne prácu až 100.000 ľuďom na Slovensku“. Jesenná kampaň prinesie aj naplnenie ďalšieho cieľa projektu, ktorým je budovanie občianskej spoločnosti.