24.04.2014 | 09:04
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Zisk aj tržby Heinekenu v 1. kvartáli klesli

Holandská pivovarnícka skupina Heineken zaznamenala v 1. kvartáli 2014 pokles zisku aj tržieb. Jedným z dôvodov je posilnenie eura, ale tiež slabší odbyt v strednej východnej Európe. Na druhej strane, na kľúčovom trhu v západnej Európe zaznamenal Heineken po dlhšom období stagnácie konečne rast. Informovali o tom agentúra AP a Bloomberg.

Z hospodárskych výsledkov tretej najväčšej pivovarníckej spoločnosti na svete vyplýva, že jej čistý sa za tri mesiace do konca marca znížil na 143 miliónov eur z 227 miliónov eur v rovnakom období predchádzajúceho roka.
Globálne tržby spoločnosti pritom klesli o 2,6 % na 4,08 miliardy eur. Ale jej tržby v západnej Európe sa v sledovanom období zvýšili medziročne o 1,8 % na 1,51 miliardy eur a objem predaja stúpol o 2,1 %.
Na druhej strane, predaj v strednej a východnej Európe sa ďalej znižuje, čo je podľa vedenia spoločnosti dôsledok "pokračujúcich nepriaznivých podmienok" na trhu v Rusku, kde sa vláda snaží obmedziť predaj piva v tzv. kioskoch a zakázala reklamu na alkohol. Aj v Poľsku, ktoré je najväčšou postkomunistickou ekonomikou v Európskej únii, sa predaj piva v prvých troch mesiacoch roka znížil.
Tržby spoločnosti v Severnej aj Južnej Amerike v sledovanom období vzrástli o 8,7 % vďaka zdraženiu piva v Mexiku, ktoré sa na týchto tržbách podieľa 13 %.
V Afrike a na Blízkom východe sa príjmy Heinekenu v uplynulom kvartáli tiež zvýšili a v ázijsko-tichomorskom regióne stúpli jeho tržby o 0,3 %, zatiaľ o objem predaj klesol o 0,3 %.

(tasr)

Pridaj komentár

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down