Americký výrobca nealkoholických nápojov PepsiCo zaznamenal v 2. kvartáli pokles zisku. Dôvodom boli vyššie výdavky na dane. Napriek tomu jeho výsledky prekonali odhady analytikov z Wall Street. Vďačí za to najmä divízii slaných pochúťok Frito-Lay. Jej tržby pomohli spoločnosti zmierniť negatívny vplyv slabšieho odbytu nápojov na domácom trhu na celkové výsledky.
PURCHASE. Z hospodárskych výsledkov PepsiCo vyplýva, že jej zisk v 2. štvrťroku 2018 klesol na 1,82 miliardy USD (1,54 miliardy eur), čo predstavuje 1,28 USD na akciu, z 2,11 miliardy USD alebo 1,46 USD/akcia v rovnakom období minulého roka.
Bez započítania jednorazových položiek evidovala spoločnosť zisk 1,61 USD na akciu. Prekonala tak očakávania analytikov, ktorí jej predpovedali zisk bez jednorazových položiek o 10 centov nižší.
Daňová sadzba spoločnosti PepsiCo v sledovanom období vzrástla na 36,9 % z vlaňajších 23,7 %. Dôvodom boli predbežné výdavky na daň.
Tržby PepsiCo sa v 2. kvartáli zvýšili na 16,09 miliardy USD z minuloročných 15,71 miliardy USD. Pod tento výsledok sa podpísali vyššie tržby z predaja nápojov v subsaharskej Afrike a v Európe a tiež tržby severoamerickej divízie Frito-Lay.
Konkrétne, prevádzkový zisk divízie Frito-Lay stúpol o 5 % a jej tržby vzrástli o 4 %. Prevádzkový zisk severoamerickej divízie nápojov naopak klesol o 16 % a jej tržby sa znížili o 1 %.
Spoločnosť PepsiCo, podobne ako konkurenčná Coca-Cola, hľadá správnu rovnováhu medzi zdravými nápojmi a svojou klasickou ponukou, aby vyhovela meniacemu sa vkusu spotrebiteľov.
/tasr/