25.06.2018 | 03:06
Autor:
Kategorie:
Štítky:

A. Danko znevažuje spoluprácu MPRV, slovenských výrobcov a obchodníkov

Predseda Národnej rady (NR) SR a predseda SNS Andrej Danko svojimi vyjadreniami v relácii televízie TA3 "V politike" znevážil úspešnú spoluprácu Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka (MPRV) SR, Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) a jej členov, pri podpore slovenských dodávateľov. Uviedla to SAMO k Dankovým nedeľným (24.6.) vyjadreniam o zavedení osobitného odvodu pre reťazce.

BRATISLAVA. Pre SAMO je nepochopiteľné, že pred dvoma týždňami na konferencii "Chcem dodávať" ministerka pôdohospodárstva Gabriela Matečná (SNS) ocenila pred zástupcami slovenských dodávateľov spoluprácu s obchodnými reťazcami a poďakovala im za spoločné dvojročné úsilie a predseda parlamentu Danko vyhlasuje tým istým reťazcom vojnu. Navyše spôsobom, ktorý je v rozpore s právom EÚ a je diskriminačný.
Podľa SAMO vďaka tejto už dvojročnej spolupráci deklarovala ministerka Matečná na konferencii organizovanej MPRV SR 11. júna 2018 významný nárast dodávok slovenských výrobkov a nových 166 slovenských dodávateľov v obchodných reťazcoch. "Ministerka zároveň ocenila pozitívny prístup členov SAMO k podpore slovenských dodávateľov, preto nerozumieme slovám predsedu SNS o selektívnom zdanení obchodníkov, kým sa 'nenaučia správať'," povedala predsedníčka SAMO Katarína Fašiangová.
Členovia SAMO, obchodné reťazce Billa, Kaufland, Lidl, Metro, Terno, Tesco, rozvíjajú podľa Fašiangovej aj individuálne projekty na podporu slovenských dodávateľov, čoho dôkazom je medziročný nárast slovenských dodávateľov do obchodných reťazcov o 12 %. Nárast slovenských produktov na pultoch reťazcov vnímajú podľa prieskumu GfK aj slovenskí zákazníci, a to až 47 % z nich.
"Obchodné reťazce združené v SAMO predali za posledný rok potraviny vyrobené na Slovensku v hodnote viac ako 1,5 miliardy eur a sú otvorené aj ďalším slovenským dodávateľom. Musia však splniť elementárne požiadavky na dodávaný tovar – bezpečnosť potraviny, jej konzistentnú kvalitu, požadovaný objem, dodávanie na čas a konkurencieschopnú cenu pre spotrebiteľa," vysvetlila Fašiangová. Obchod podľa SAMO patrí k oporám slovenskej ekonomiky a je tiež významným prispievateľom do štátneho rozpočtu. Členovia SAMO za posledný účtovný rok odviedli do štátneho rozpočtu spolu viac ako 60 miliónov eur na dani z príjmov a dani z majetku a cez 350 miliónov eur na dani z pridanej hodnoty. Členovia združení v SAMO sa radia tiež medzi najvýznamnejších investorov, keď od začiatku svojho pôsobenia na slovenskom trhu tu doteraz investovali spolu viac ako 3,3 miliardy eur, a to bez úľav v rámci štátnej pomoci.

/tasr/

Pridaj komentár

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down