02.10.2014 | 08:10
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Chlieb ani makovku si deti v školskom bufete nekúpia

Potravinárska komora Slovenska (PKS) žiada poslancov Národnej rady SR, aby nepodporili návrh Renáty Zmajkovičovej, ktorým chce obmedziť predaj takmer všetkých potravín v školských bufetoch.

BRATISLAVA. Schválenie návrhu v rámci školského zákona, ako je predložený na rokovanie Národnej rady SR, spôsobí zákaz predaja aj takých potravín, ktoré v žiadnom prípade nie je možné považovať za nezdravé. Napríklad celozrnné pečivo, či obyčajnú makovku. Poslanecký návrh sa na jednej strane odvoláva na ochranu zdravia u detí, neopiera sa však o žiadne odborné závery týkajúce sa zdravia a potravín a nepredchádzala mu žiadna odborná diskusia.

Potravinárska komora Slovenska (PKS) chce upozorniť, že po prijatí obdobnej reštrikcie v Rumunsku a Maďarsku nebol zaznamenaný pokles odbytu cukroviniek, predaj sa len presunul na predajné miesta umiestnené v blízkosti škôl.

Nedostatkom návrhu podpredsedníčky NR SR Renáty Zmajkovičovej je, že sa neopiera o žiadne odborné závery. Problémom nie je, ktorá potravina je, a ktorá nie je zdraviu prospešná, ale vyvážená strava a vyvážený príjem a výdaj energie. Hodnotenie potravín z pohľadu ich nutričných vlastností je veľmi zložité a dodnes sa na tom nezhodli ani odborníci na úrovni Európskej komisie.

PKS si plne uvedomuje význam vyváženej stravy a zdravého životného štýlu, najmä pokiaľ ide o výživu detí a mládeže, ktorá sa formuje už od útleho veku. To je dôvod, prečo sa PKS angažuje vo vzdelávaní žiakov základných škôl. S podporou Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR, ako aj s podporou Úradu verejného zdravotníctva SR a Kancelárie WHO na Slovensku PKS organizuje pre žiakov piatych tried základných škôl už štvrtý ročník súťažného internetového vzdelávacieho kurzu "Hravo ži zdravo".

"Potravinársky priemysel iniciuje a podporuje široký rozmer aktivít, ktoré majú poukázať na zodpovedný výber potravín a nápojov, a to najmä v ponuke na školách," hovorí Daniel Poturnay, prezident PKS a dodáva: "Príkladom je záväzok priemyslu na európskej úrovni o obmedzení reklamy zameranej na deti vo veku 6 až 12 rokov len na také potraviny a nápoje, ktoré spĺňajú špecifické vedecky overené výživové kritériá a môžu byť súčasťou vyváženého jedálnička."
(tasr-ots)

Pridaj komentár

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down