09.02.2012 | 11:02
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Dostať sa do povedomia podnikateľov

Zložité obdobie, vyvolané nielen dopadmi hospodárskej a finančnej krízy, ale aj častými personálnymi zmenami na veliteľskom mostíku, má za sebou štátny podnik Agrokomplex – Výstavníctvo Nitra. Zdá sa, že po ére častých „zemetrasení“ sa situácia v tejto výkladnej skrini slovenského agrárneho odvetvia začína postupne stabilizovať a meniť k lepšiemu. Na otázky Roľníckych novín odpovedá Ing. František ĎURKOVIČ , riaditeľ š. p. Agrokomplex - Výstavníctvo Nitra.

Relatívne nedávno sa skončil rok 2011. Aký bol z pohľadu štátneho podniku Agrokomplex – Výstavníctvo Nitra?

„Rok 2011 bol pre spoločnosť Agrokomplex úspešný, a to aj napriek nie príliš priaznivej ekonomickej situácii, ktorá sa odrazila aj na trhu výstavníctva. Podarilo sa nám zorganizovať všetky plánované výstavy a naše významné medzinárodné veľtrhy, ako naprríklad Nábytok a bývanie, Agrokomplex, či Gardenia zaznamenali zvýšený záujem zo strany vystavovateľov i účastníkov. Podujatia ako Agrosalón, Lignumexo - Les a Autosalón prešli na dvojročnú periodicitu, čo je aj v Európe bežný štandard. Je to z dôvodu nákladov zúčastnených firiem, ktoré sú pomerne vysoké, a aj kvôli tomu, že prezentácia noviniek v týchto odboroch je každoročne niekedy ťažko dosiahnuteľná. Pribudli však i nové projekty: vzdelávací a predajný veľtrh Ezoterika od A – Z a výstava Zdravie – Krása – Relax. Tým sa, prirodzene, rozšírilo portfólio výstavy Gardenia. Novinkou boli i Farmárske trhy a taktiež sme sa vrátili k tradícii Vianočných trhov.“

Aký hospodársky výsledok zaknihujete za uplynulý rok? Bude to zisk či strata?

„Na to je ešte priskoro odpovedať. Rok uzatvárame až koncom marca. Ale podarilo sa nám eliminovať stratu z roku 2010, takže predpokladáme mierny zisk, a ak by sme zaznamenali stratu, tak naozaj len veľmi nízku.“

Ktoré podujatie v druhom polroku 2011, teda v období, odkedy stojíte na čele podniku, bolo pre podnik najvýznamnejšie a najvydarenejšie?

„Sme naozaj nesmierne radi, že sa nám podarilo úspešne zorganizovať medzinárodnú výstavu Agrokomplex a Národnú výstavu hospodárskych zvierat, na ktoré máme veľmi pozitívne ohlasy tak zo strany vystavovateľov ako i zo strany návštevníkov. Túto skutočnosť potvrdzujú aj naše marketingové prieskumy a štatistiky. Ďalším významným posunom vpred bolo zorganizovanie výstavy Autosalón, ktorá sa v roku 2010 kvôli nepriaznivej ekonomickej situácii neuskutočnila. Autosalón splnil naše očakávania, a to nás teší najmä preto, lebo na celú prípravu sme mali necelé 4 mesiace. Úspech ocenili i dovozcovia značiek, vystavovatelia a návštevníci.“

Čo bude pre podnik najdôležitejšie v roku 2012?

„Najdôležitejšie bude, aby sa firma po nesmierne dlhom, trojročnom útlme, ktorý tu panoval, naštartovala. V tejto funkcii som postupne zistil, že mnoho firiem a podnikateľov ani len nevie, čo všetko naša firma dokáže robiť, čo všetko ponúkame, aké sú naše služby. Aj naďalej je mojím hlavným cieľom dostať nás do povedomia podnikateľov.“

Aký je hlavný strategický cieľ podniku Agrokomplex - Výstavníctva Nitra v roku 2012?

„V roku 2012 sa budeme jednoznačne aktívne zaoberať vytváraním nových projektov ako i inováciou tých tradičných. Chceme dosiahnuť, aby sa na veľtrhy, v súlade s vývojom ekonomiky, postupne začali vracať firmy z minulosti, a aby sa nám podarilo získať i množstvo nových firiem. Pre rok 2012 sme pripravili aj nové projekty, čo však nebolo vôbec jednoduché, nakoľko výstavnícky trh na Slovensku je už rozdelený. Radi by sme rozšírili využitie nášho areálu pre rôzne koncerty a eventy. Významnou novinkou z roku 2011 je, že sme rozšírili naše kongresové kapacity, a pavilón K sme premenili na Kongresové centrum. Veríme, že takto vytvoríme dopyt aj po nevýstavných akciách v našom areáli, ako sú konferencie, kongresy, koncerty a podobne. Zároveň prispejeme k zvyšovaniu kvality sprievodných podujatí výstav a veľtrhov. Z pohľadu možnosti uspokojiť širokú verejnosť sme zotrvali v trende prilákať danú cieľovú skupinu nielen odbornosťou našich veľtrhov, výstav, ale i zážitkom. Veľký dôraz kladieme na prezentáciu inovatívnych exponátov ako i na sprievodné podujatia, Prajeme si, aby sa u nás na výstavisku všetci cítili príjemne, aby ich atrakcie natoľko zaujali, že sa tu zdržia po celý deň. Budeme považovať za úspech, ak sa o nás bude šíriť dobrý chýr.“

Ktoré z podujatí tohtoročného výstavného kalendára by sa mohlo stať vlajkovou loďou tohtoročnej sezóny?

„V roku 2012 avizujeme 6 nosných výstav: Nábytok a bývanie, Gardenia, Medzinárodný strojársky veľtrh, Agrokomplex, Autosalón – Autoshow Nitra a Lignumexpo - Les. Momentálne sa najviac orientujeme na strojársky veľtrh, ktorý je našou hlavnou odbornou výstavou. Tu sme, pochopiteľne, zaznamenali, pokles, ktorý bol spôsobený krízou strojárov. Snažíme sa však výstavu znova pozdvihnúť. Novinka, ktorú sme v tomto roku zaradili, je sekcia stavebnej mechanizácie, ktorá zvyčajne máva trojročnú periodicitu, takže opäť bude plná aj voľná plocha. Čo sa týka nových trendov v našom odvetví, uvedomujeme si, že dnes je okrem výstav aj veľké množstvo rôznych iných atrakcií, a máme čo robiť, aby sme návštevníka nejakým spôsobom do Nitry prilákali. Snažíme sa adekvátne reagovať, a príkladom je i zmena koncepcie Autosalónu pre rok 2012. Výstava sa nesie pod názvom Autosalón - Autoshow, čo máme, samozrejme, odsúhlasené s profesijným zväzom, Združením automobilového priemyslu, a takmer so všetkými dovozcami. AUTOSHOW NITRA 2012 bude spojenie automobilov a k ním patriacej show, ktorá bude zaujímavým spestrením začiatku jesene pre návštevníkov, a pre vystavovateľov určite zabezpečí dostatočný počet potenciálnych zákazníkov. Bohatý sprievodný program, ktorý pripravujeme, bude rozdelený podľa jednotlivých dní. Každý deň bude zameraný na určitú skupinu návštevníkov a vždy zvýrazní určitý produkt, ktorý ponúkame. Napríklad: Auto a bezpečnosť, Auto a žena, Auto a hudba. A popritom počas výstavy budú neustále prebiehať pútavé súťaže i atraktívne sprievodné akcie, tematicky zamerané na danú oblasť. Nepôjde o statickú expozíciu, prípadne o prezentáciu noviniek, na aké sme boli doposiaľ zvyknutí, ale prioritne sa orientujeme na bohatý sprievodný program, ktorý by prilákal a upútal návštevníkov.“

V januári tohto roku sa v Bratislave konala výstava Danubius Gastro. Bolo na nej pomerne dobre zastúpenie aj slovenských potravinárskych podnikov. V tejto súvislosti sme si spomenuli, že pred časom sa podobné potravinovo – gastronomické podujatia pod názvom Gastra - Alimenta konali aj v Nitre. Neuvažujete o tom, že by ste sa vrátili k tejto tradícii?

„Uvažujeme aj o takejto alternatíve. Všetko je to zatiaľ v štádiu plánovania a rokovaní s jednotlivými profesijnými zväzmi a s potravinárskymi firmami.“

Pridaj komentár

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down