05.07.2011 | 03:07
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Etika

Lahodná chuť od babičky, Gazdovský chlieb, Babičkine vajcia, Domáce klobásky, Tavené plátky či Tradičný ovčí syr Bryndza. Ide o označenia, ktoré u konzumentov vytvárajú dojem, že daný produkt je domáci, kóšer a najmä zdraviu veľmi prospešný.

Označovanie potravín je vážnym problémom nielen na Slovensku, ale aj inde v Európe. Tvrdenia v reklame, a aj na obaloch potravín, sú často nejasné, nespoľahlivé a neobjektívne. Vo väčšine prípadov má spotrebiteľ problém prečítať si povinné údaje, ktoré sú na obale uvedené drobným písmom, zatiaľ čo nepodstatné marketingové slogany sú vysádzané písmom desaťnásobne väčším. Pritom označovanie potravín má veľký vplyv na konzumenta pri výbere produktov a súčasne predstavuje aj veľké riziko.
Spotrebiteľ vie oceniť kvalitu, tradičnú chuť, a preto si vyberá výrobky od určitého výrobcu, a na základe dobrých skúseností im zostáva verný. Pri prvom nákupe však len ťažko zistí, či je potravina kvalitná. Aká je potravina naozaj, na to príde spotrebiteľ zväčša až po otvorení výrobku...
PATRÍCIA DOLEŠOVÁ

Pridaj komentár

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down