Farmári a potravinári vítajú snahu MPRV vytvoriť marketingový fond

Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora (SPPK) podporuje iniciatívu štátu propagovať kvalitné domáce potraviny. Slovenskí farmári a potravinári preto vítajú snahu Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka (MPRV) SR vytvoriť marketingový fond, prostredníctvom ktorého by sa tiež posilnila edukácia a patriotizmus spotrebiteľa. Informovala o tom hovorkyňa SPPK Jana Holéciová.

BRATISLAVA. „Máme záujem, aby sa prostredníctvom marketingových nástrojov dozvedel spotrebiteľ o jedinečných slovenských receptúrach, kvalitných domácich výrobkoch či výživových benefitoch potravín. Tiež sa prihovárame za silnejšiu propagáciu Značky kvality SK,“ uviedol predseda SPPK Emil Macho.
Ocenil zároveň, že sa štát po rokoch odhodlal legislatívne a finančne podporiť propagáciu potravín. Zdôraznil, že z jednotlivých reklamných a marketingových kampaní by mal ťažiť výrazne práve spotrebiteľ.
„Európske a štátne zdroje, ktoré čerpajú farmári, by sa mali dostať cez celú vertikálu až ku konečnému spotrebiteľovi. Spotrebiteľ ako vrchol agropotravinárskej vertikály však musí byť dostatočne informovaný, ako pri kúpe domácich potravín pomáha svojmu zdraviu, regiónu, či celej slovenskej ekonomike. Preto je propagácia a marketing veľmi potrebný a žiaduci,“ vysvetlil Macho.
Ako doplnil, kvalita, čerstvosť a včasnosť dodávok ctia predovšetkým slovenských výrobcov potravín. „Nekvalita a potravinové kauzy sa na Slovensko primárne dovážajú. Spotrebiteľa preto musíme systematicky vzdelávať a propagovať prínosy domácej produkcie,“ uzatvoril predseda SPPK.

/tasr/

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *