15.05.2020 | 07:05
Autor:
Kategorie:
Štítky:

John Deere Connected Support udržuje stroje v chode

Mannheim, 7. mája 2020 - Systém John Deere Connected Support sa počas lockdownu osvedčuje medzi poľnohospodármi a predajcami. Servisní technici sa môžu diaľkovo pripojiť ku stroju zákazníka, aby identifikovali bezprostredne potenciálne problémy, opravili chyby, ktoré môžu viesť k závažným poruchám, a pomáhajú obsluhám s nastavovaním strojov. Systém pomáha maximalizovať dobu bezporuchovej prevádzky, minimalizovať prestoje a zároveň umožňuje obchodníkom udržiavať si odstup od zákazníkov.

Byť blízko k zákazníkovi pri udržiavaní bezpečného odstupu. Takto znelo motto prvej online tlačovej konferencie popredného výrobcu poľnohospodárskej techniky John Deere, ktorá sa konala minulý štvrtok. Spoločnosť John Deere vysielala svoju tlačovú konferenciu naživo z centrály v Mannheime, odkiaľ sa jej zástupcovia počas vysielania spojili aj s ďalšími troma predajcami v rôznych lokalitách Európy a prezentovali žurnalistom svoj systém vzdialenej podpory Connected Support.

Čo to vlastne znamená, byť blízko zákazníka a pritom si udržiavať odstup? Spoločnosť John Deere prišla na spôsob, ako prekonať súčasné obmedzenia koronakrízy. Služba Connected Support beží už od roku 2017, kedy do nej boli zapojení vybraný díleri z celej Európy. Za posledných niekoľko rokov tak John Deere v spolupráci so svojou sieťou predajcov uviedli do chodu službu Connected Support, aby sa zákaznícky servis stal oveľa jednoduchším a rýchlejším. John Deere Connected Support je odpoveďou spoločnosti na digitalizáciu. Táto služba nebola vytvorená len ako pomoc poľnohospodárom v súčasnej situácii, keďže na tejto službe spoločnosť začala pracovať už pred troma rokmi, avšak počas súčasnej neľahkej situácie začína ešte viac naberať na svojom význame. Momentálne sa na svete pohybuje viac ako 50 000 strojov vybavených systémom JDLink, ktoré odosielajú predajcom svoje dáta na dennej báze. Počas posledných týždňov spoločnosť zaznamenala výrazný nárast používania tejto služby. Jedným z aspektov úspechu je proaktívny systém spoločnosti, ktorý poskytuje predajcom informácie a varovania o technickom stave strojov. Týmto druhým kľúčovým prvkom sú systémy vzdialenej podpory, ktoré poskytujú predajcom prístup k terminálu v kabíne stroja.

Pri výbere stroja sú požiadavky zákazníkov jasné. Prvou z týchto požiadaviek je dostupnosť náhradných dielov, druhou je zodpovedný servis strojov a treťou sú  technické znalosti. Všetky tieto tri požiadavky spoločnosť John Deere spĺňa vďaka svojej sieti dílerov.

Systém John Deere Connected Support vyžaduje ku svojej plnej funkčnosti tri hlavné prvky. Prvým z nich je stroj vybavený telematikou, ktorý je schopný prenášať údaje získavané počas práce. Zákazník musí samozrejme poskytnúť súhlas na prenos údajov, aby jeho predajca mohol dostávať Expert Alerty (výstrahy) zo stroja zákazníka. Po druhé sú to špeciálne nástroje spoločnosti John Deere, ktoré umožňujú automatické vyhodnocovanie údajov a ich prenos. Jednotky zodpovedné za tieto procesy sú umiestnené v továrňach spoločnosti a úzko spolupracujú s oddeleniami vývoja, testovania a výroby. Systém si ku svojmu fungovaniu vyžaduje ako tretí prvok vyškolených odborníkov u predajcov, ktorí sú schopní riadiť služby ConnectedSupport na základe analýzy údajov.

Proaktívny systém

Systém Expert Alerts je asi najdôležitejšou súčasťou programu Connected Support. Jeho podstata tkvie v predpovedaní vzniku možných požiadaviek na servis, ako aj problémy súvisiace s výkonom stroja skôr, ako sa viditeľne prejavia. Na základe anonymných údajov o prevádzke stroja, ako aj algoritmov rozpoznávania chýb a jeho optimalizácie systém automaticky analyzuje údaje a zasiela varovania servisným technikom predajcu. Tieto správy už zahŕňajú dokonca aj potencionálne riešenia problémov. Inovatívna služba Expert Alerts získala za posledné roky po celom svete už sedem ocenení.

Ďalšou dôležitou súčasťou systému Connected Support je tzv. Machine Dashboard: Dáta a stav pripojených strojov sa vďaka nemu zobrazujú na počítači predajcu. Na obrazovke sa zobrazuje zoznam strojov zákazníka, ktorý je neustále monitorovaný zamestnancom predajcu. Najzávažnejšie chyby zvýraznené systémom Expert Alerts sú umiestnené vždy na prvom mieste zoznamu.

Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny.

Pridaj komentár

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down