29.03.2022 | 12:03
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Liebherr a Tula prezentovali výsledky štúdie

Spoločnosti Liebherr a Tula prezentovali na medzinárodnom motorovom kongrese v Baden-Badene (Nemecko) pôsobivé výsledky o svojej novej štúdii, ktorá potvrdzuje významné zníženie emisií skleníkových plynov a NOX pomocou technológie dDSF. V prípade ďalších pozitívnych výsledkov sa môže táto technológia v budúcnosti stať bežnou súčasťou motorov Liebherr.

Na medzinárodnom motorovom kongrese v Baden-Badene (Nemecko) predstavili spoločnosti Liebherr-Components AG a americká Tula Technology výsledky svojej spoločnej štúdie o ťažkých strojoch. Spoločnosti vykonali výskum zameraný na znižovanie emisií skleníkových plynov (GHG) a oxidov dusíka (NOX) produkovaných vysokovýkonnými zariadeniami. Na základe simulácií umožňuje softvér Tula diesel Dynamic Skip Fire (dDSF) zníženie emisií NOX z výfukových plynov o 41 % a oxidu uhličitého (CO2) o 9,5 %. Pre túto štúdiu poskytla spoločnosť Liebherr Machines Bulle SA svoju pohonnú jednotku D966, ktorá funguje v rôznych aplikáciách, ako sú mobilné alebo námorné žeriavy a kolesové nakladače pre stavebníctvo a poľnohospodárstvo.

Integrácia softvéru je možná aj do iných motorov Liebherr

Výsledky výskumu by mohli pozitívnym spôsobom ovplyvniť vývoj alebo výrobu off-road zariadení po celom svete. Liebherr-Components preto bude pokračovať vo svojich aktivitách pri navrhovaní hardvéru na potvrdenie konceptu na integráciu softvéru Tula dDSF do ich systému motora. D966, veľmi kompaktný 13,5-litrový 6-valcový naftový motor, bude tiež použitý v ďalších testoch. Po získaní výsledkov z týchto testov spoločnosť Liebherr zváži integráciu softvéru dDSF aj do iných motorov vo svojom portfóliu.

„Liebherr je spoločnosť, ktorá myslí dopredu a už dnes sa zameriava na výzvy, ktorým budú zajtra čeliť naši zákazníci na celom svete,“ hovorí Ulrich Weiss, výkonný riaditeľ pre výskum a vývoj spaľovacích motorov v Liebherr Machines Bulle SA a pokračuje: „Zníženie emisií skleníkových plynov a oxidov dusíka je cieľom, ktorý sa snažíme dosiahnuť už dlhší čas, a zároveň neustále zlepšujeme výkon nášho motora.“ Výsledky spoločnej štúdie naznačujú, že dDSF zohráva dôležitú úlohu pri riešení týchto výziev a je súčasťou riešení, ktoré v budúcnosti pomôžu dosiahnuť nulové emisie.

Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny.

Pridaj komentár

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down