28.09.2016 | 11:09
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Marže stláčajú a ceny určujú záujmy zákazníkov

Obchodné reťazce, združené v Slovenskej aliancii moderného obchodu (SAMO), neodmietajú diskusiu o posilnení postavenia poľnohospodárov v potravinovom dodávateľskom reťazci či už v rámci SR alebo v EÚ. Sú však presvedčené, že zverejňovanie marží obchodníkov k stanovenému cieľu nevedie.

BRATISLAVA. „Žiadne administratívne opatrenie, teda ani zverejňovanie marží obchodníkov, nemôže nahradiť jediné skutočné riešenie, ktoré dokáže zlepšiť postavenie slovenských poľnohospodárov, a tým je dopyt zákazníkov po slovenských produktoch,“ hovorí Katarína Fašiangová, predsedníčka Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO združuje obchodné systémy Billa, dm drogerie markt, Kaufland, Lidl, Metro a Tesco).

Podľa jej názoru by navyše išlo aj o ďalšiu nadbytočnú administratívnu záťaž, keďže obchod na Slovensku funguje v ostrom konkurenčnom prostredí, ktoré bráni neúmernému zvyšovaniu marží.

O primeranosti marží obchodníkov svedčia aj štúdie nezávislých domácich a zahraničných inštitúcií. Napríklad štúdia Výskumného ústavu ekonomiky poľnohospodárstva a potravinárstva (VÚEPP), zaoberajúca sa analýzou štruktúry spotrebiteľských cien vybraných živočíšnych komodít v rokoch 2004 – 2012 uvádza, že najvyšší priemerný podiel na ich spotrebiteľskej cene, teda celkovú maržu, mali v sledovanom období prvovýrobcovia (51,66 percenta) a spracovatelia (19,68 percenta). Naopak, obchod mal priemerný podiel celkovej marže na týchto komoditách najnižší, a to 12,5 percenta.

(Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny)

 

Pridaj komentár

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down