31.08.2016 | 04:08
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Otázniky okolo marketingového fondu

„Nechcem teraz hovoriť o tom, či sme v minulosti pri tvorbe marketingového fondu zaspali dobu alebo nie; určite však chcem povedať, že do riešenia tejto otázky sa musíme pustiť s plnou vážnosťou,“ uviedla nedávno ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Gabriela Matečná na konferencii, na ktorej si odborníci zo Slovenska i zo zahraničia navzájom vymieňali príslušné marketingové skúsenosti.

NITRA. Stalo sa tak počas tohtoročnej výstavy Agrokomplex v Nitre, kde sa za rokovacím stolom stretli predovšetkým zástupcovia agrárnej samosprávy a štátnej správy zo Slovenska, ale nechýbali ani odborníci zo zahraničia, z ktorých upútali predovšetkým prednášky Jo:rga Kalteneckera z Rakúska ako aj vystúpenie Viery Šedivej, námestníčky pre riadenie Sekcie potravinárskych výrob - Úradu pre potraviny na Ministerstve poľnohospodárstva ČR.

V oboch týchto krajinách sú s marketingovým fondom podstatne ďalej ako sme my na Slovensku. Ako uviedol J. Kaltenecker, v Rakúsku vytvorili marketingový fond pod názvom AMA - Marketing už v roku 1995.

„Stalo sa tak ešte pred vstupom našej krajiny do Európskej únie,“ podčiarkol J. Kaltencker. „Ako isto viete, v našej krajine je veľa menších a stredne veľkých poľnohospodárskych a potravinárskych podnikov. Nuž a naši výrobcovia potravín sa obávali, že po našom otvorení sa únii ich prevalcujú lacnejšie ale zároveň aj menej kvalitné potravinárske výrobky z iných krajín.“

Z ďalších slov J. Kalteneckera potom vyplynulo, že organizácia AMA – Marketing je spoločnosťou s ručením obmedzeným a je stopercentnou dcérskou spoločnosťou rakúskej poľnohospodárskej platobnej agentúry.

A účastníci spomenutého rokovania sa dozvedeli aj to, že za 20 rokov pôsobenia organizácia AMA – Marketing naplnila svoje poslanie. Ochránila rakúsky trh a jeho producentov pred dumpingovo lacnou produkciou a neraz aj pred nekalou konkurenciou, a navyše, pomohla aj expanzii rakúskych potravín na zahraničné trhy. Jo:rg Kaltenecker to ilustroval na jednoduchom príklade.

(Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny)

 

Pridaj komentár

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down