26.07.2022 | 12:07
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Plytká orba: Kverneland Ecomat On-land

Niektoré pôdne štruktúry vyžadujú prípravu osivového lôžka s minimálnym narušením pôdy. K dispozícii je niekoľko technológií, ale súlad so „Zelenou dohodou“, ktorej cieľom je znížiť používanie pesticídov a nutnosť kontroly burín, slimákov a škodcov, prináša pre poľnohospodárov nové výzvy. Pluh Kverneland Ecomat On-land, určený na plytkú orbu ponúka efektívne riešenie šetrné k životnému prostrediu. Navyše je navrhnutý tak, aby znížil riziko zhutnenia pôdy pri tzv. on-land orbe a zvýšil bezpečnosť pri jeho preprave.

Pluh Ecomat nie je žiadnou novinkou. Výrobca ho totiž vyrába už niekoľko rokov, no teraz prišiel s jeho modernizáciou a verziou On-land, pri ktorej jazdí traktor všetkými svojimi kolesami po záhone. Dovoľuje to priečne presadenie rámu s orbovými telesami. Nový Ecomat je pritom dimenzovaný tak, že ho môžu zákazníci agregovať aj s traktormi s veľmi širokými pneumatikami, ktoré tak znižujú tlak na pôdu. Orbové telesá Kverneland sú známe svojim vysokým výkonom pri orbe. Kverneland Ecomat On-land ťaží, ako sme už naznačili, z najlepších prvkov existujúceho pluhu Kverneland Ecomat (verzia do brázdy), ktorými sú bezpochyby jeho orbové telesá. Ich špeciálna konštrukcia (krátka, vysoká a cylindrická), umožňuje efektívne otáčanie pôdy o 180°. Oceľové alebo plastové telesá Ecomat, vybavené špecifickým radom príslušenstva, možno flexibilne použiť v rôznych pôdnych štruktúrach, zvyškoch a prispôsobiť ich požadovanej pracovnej hĺbke od 6 do 18 cm.

On-land orba bez zhutnenia pôdy

Výhody On-land orby sú známe. Medzi tie hlavné patria:

  • Obmedzenie zhutnenia pôdy umožnením práce v agregácii s traktorom so širšími a nižšími pneumatikami.
  • Jednoduché odstránenie zhutnenia pôdy, keďže tlak na pôdu nie je vytváraný v brázde, ale vo vrchnej vrstve pôdy, ktorá sa okamžite zorie.
  • Zlepšenie pôdneho profilu v nepriaznivých podmienkach, najmä na ťažkých pôdnych typoch.

Bezpečnejšia preprava (systém TTS)

Dlhé pluhy, ako napríklad 10 radličné, môžu predstavovať bezpečnostné riziko počas prepravy v úzkych priechodoch, pri výjazde z mechanizačného strediska, alebo na kruhových objazdoch. Systém Kverneland Trailer Transport Solution (TTS) umožňuje pluhu správať sa rovnako ako príves za autom. Maximalizuje bezpečnosť pre obsluhu a pre kohokoľvek alebo čokoľvek v jeho okolí počas prepravy. Otočný bod kombinácie traktora a pluhu je umiestnený v strede. Preto nedochádza k vyklápaniu pluhu.

Ďalšou nepríjemnosťou môže byť skutočnosť, že dlhý pluh je v doprave často príliš vysoký na to, aby prešiel popod mosty. Kverneland Ecomat On-land sa pri preprave zníži na optimalizovanú výšku a problém je vyriešený. Ďalšou výhodou je rýchle a jednoduché nastavenie. Prestavenie pluhu z prepravnej polohy na pracovnú a naopak trvá len 1 minútu.

Vysoká ziskovosť – Nízka spotreba paliva

Vedecké štúdie dospeli k záveru, že bežný pluh nespotrebuje viac paliva ako kultivátor pri vykonávaní rovnakej práce v rovnakých pôdnych podmienkach pri pracovnej hĺbke 23 cm.

Autor: Prof. Dr. Wolfgang Kath-Petersen Kolínska univerzita aplikovaných vied, Ústav stavebných strojov a poľnohospodárskeho inžinierstva, 2015

S pluhom Ecomat On-land môže plytká orba viesť len k ešte nižšej spotrebe paliva kvôli nižším ťažným silám.

Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny.

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down