24.06.2019 | 05:06
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Podiel slovenských potravín na pultoch predajní už druhý rok po sebe stúpol

Na pultoch obchodných systémov v SR bol vlani zaznamenaný mierny nárast podielu vystavených slovenských potravinárskych výrobkov. Toto konštatovanie odznelo na tlačovej besede Potravinárskej komory Slovenska, ktorá sa uskutočnila v Bratislave.

BRATISLAVA. Riaditeľka Potravinárskej komory Slovenska (PKS) Jana Venhartová uviedla, že PKS dlhodobo upozorňuje na problémy, spojené s nedostatočným zastúpením potravín slovenského pôvodu na pultoch obchodných systémov v SR.

Vlani sa už v druhom roku po sebe podarilo dosiahnuť mierny nárast spomenutého podielu. Tento výsledok je povzbudivý najmä preto, lebo od roku 2011, odkedy si PKS dáva robiť prieskum, až do roku 2016 podiel vystavenia slovenských potravín na pultoch pravidelne klesal.

Pre porovnanie, v roku 2011 tento podiel dosahoval z dnešného pohľadu ešte vcelku lichotivých 50 percent. V minulom roku však predstavoval len 38,6 percenta, a to aj napriek medziročnému nárastu o 0,9 percenta.

„Pri prieskume sa snažíme uplatňovať konzistentnú metodológiu, a na zreteli máme predovšetkým to, čo môže spotrebiteľ na pultoch obchodov reálne vidieť a z čoho si teda má šancu vybrať,“ uviedol na tlačovej konferencii Rastislav Kočan z agentúry GO4insight, ktorá prieskum vykonala.

Na mušku si pritom vzala 360 predajní v celej SR, patriacich do 7 obchodných reťazcov, pričom zber údajov sa aj tentoraz konal v marci a v apríli.

Čo sa týka samotných výsledkov, v tomto ohľade sme sa podľa R. Kočana s dosiahnutým 38,6-percentným podielom v podstate vrátili na úroveň v roku 2016. Z jeho ďalších slov vyplynulo, že na pultoch sú zo slovenských potravín najviac vystavené konzumné mlieko, minerálne vody a nealkoholické nápoje, kým najmenšie zastúpenie majú niektoré cukrovinky, oleje a konzervy. Z jednotlivých obchodných reťazcov slovenským potravinám už tradične najviac prajú v reťazci COOP Jednota, kde majú tieto potraviny zastúpenie na úrovni 58 percent. Takmer 50-percentné zastúpenie je v reťazci CBA, a najmenej slovenských potravín je už tradične v Lidli.

(Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny)

 

Pridaj komentár

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down