24.02.2025 | 01:02
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Predaj poľnohospodárskej techniky nie je lineárny

Predaj poľnohospodárskej techniky na Slovensku nie je lineárny, čo je pre predajcov veľmi náročné z hľadiska plánovania, ale aj z personálneho a z časového aspektu. Dúfame, že tá priaznivejšia krivka nás ešte čaká, povedal Michal Matejovič, riaditeľ firmy Ematech, s.r.o., Radošina.

V rodinnej firme, ktorá sa už vyše tridsať rokov orientuje na predaj poľnohospodárskej techniky, pôsobíte vyše štrnásť rokov. Poľnohospodársku techniku teda máte v krvi. Takže ste zrejme nemali problém s výberom vysokoškolského štúdia na Technickej fakulte SPU v Nitre. Bolo to jednoznačné rozhodnutie?

„Technika ma zaujímala od malička. Keď vznikla firma, ktorú založili moji rodičia, nových strojov nebolo tak veľa. Každý nový traktor, ktorý nám pribudol, som si bežal obzrieť hneď cestou zo školy. Bol som nadšený, keď ma na ňom niekto aj odviezol. Keď som bol starší, už som traktor po poli riadil aj sám. Výber môjho štúdia ovplyvnilo to, že rodičia sa venovali poľnohospodárskej technike. Mojou víziou bolo pokračovať v rodinnom podnikaní. Na Technickej fakulte ma zaujal študijný program Poľnohospodárska technika a komerčná činnosť; bola to pre mňa jasná voľba.“

Vo firme ste mali najnovšie stroje, avšak univerzita túto možnosť nemala. Čo vám dala pre prax?

„Univerzita mi dala veľa; získal som všeobecný pohľad na rastlinnú a na živočíšnu výrobu. Veľkým prínosom pre prax bolo aj to, že štúdium skĺbilo technické a ekonomické predmety. Základy účtovníctva, marketingu a manažmentu sme nadobudli pod taktovkou Fakulty ekonomiky a manažmentu. Súčasťou výučby boli aj cudzie jazyky. Vynikajúcou možnosťou pre zdokonalenie bol letný pobyt v USA, kde som bol prinútený komunikovať po anglicky. Jazykové kompetencie sú pre mňa veľmi dôležité, keďže naša firma má len zahraničných dodávateľov poľnohospodárskej techniky.“

Ako sa mení spoločnosť Ematech a kam smeruje?

„Firma po svojom vzniku nadviazala spoluprácu s mnohými výrobcami poľnohospodárskej techniky. V súčasnosti máme osem dodávateľov a výrobcov techniky. V našom portfóliu sú značky ako je Deutz - Fahr, Annaburger, Merlo a Muthing. V posledných rokoch sme zvýšili objem tržieb a aj počet predaných strojov. Rozrástli sme sa aj personálne; tím zamestnancov sa z pôvodných pätnástich rozšíril na dnešných 35 zamestnancov. Obchodných zástupcov máme na celom Slovensku a rozšírili sme aj servisnú sieť. Vo Vranove nad Topľou sme postavili vlastnú budovu, a servis sme rozšírili o juh západného Slovenska. Takže dnes sme bližšie k zákazníkovi.“

(Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny.)

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down