05.03.2013 | 04:03
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Pri nákupe potravín najviac zaujíma cena

Etikety na potravinách študuje iba pätina z kupujúcich. Často ide o vysokoškolsky vzdelaných ľudí, najčastejšie vo veku 45–54 rokov. Naopak, až štyria z desiatich Slovákov etikety na potravinách nesledujú nikdy.

BRATISLAVA. Sú medzi nimi predovšetkým nezamestnaní, dôchodcovia, ale aj študenti, spomedzi ktorých sa o zloženie potravín nezaujíma vyše 40 percent. Celkovo sa ženy zaujímajú o etikety dvakrát častejšie ako muži. Ukázal to prieskum Združenia pre zdravie a výživu. Pri nákupe potravín Slovákov najviac zaujíma cenovka. Je to pochopiteľné, hoci najdôležitejšie informácie o potravinách sa nachádzajú celkom inde ako na farebných štítkoch so sumou v eurách. O kvalite, výživovej hodnote a zložení potraviny veľa napovie etiketa.

"Nízkym záujmom o etiketu, a teda kvalitu potraviny sa ukracujeme o hodnotnú stravu. Výrobok s nižšou cenou totiž často obsahuje aj menej základnej suroviny, kvôli ktorej potravinu kupujeme," upozorňuje Jana Jurkovičová zo Združenia pre zdravie a výživu. Podľa nej si na etiketách treba všímať predovšetkým informácie o zložení výrobku a tabuľku výživových hodnôt. Týka sa to napríklad mäsových výrobkov. Medzi údajmi o zložení sa okrem rôznych prísad uvádza aj to, koľko percent mäsa je v párkoch alebo koľko je ovocnej zložky v džúsoch, pričom sa vždy oplatí zvážiť pomer kvality a ceny.

(tasr)

Pridaj komentár

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down