28.02.2013 | 08:02
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Priamo

Zhruba pred piatimi rokmi to bol hit ako hrom. Aj na Slovensku sa začali rozmáhať mliečne automaty.

Noviny zasa raz mali o čom písať. A otváranie nových mliečnych automatov, či ich uvádzanie do prevádzky, sa stalo aj celkom vítanou politickou agendou; ergo príležitosťou na to, aby sa pri tejto príležitosti v žiari kamier a v bleskoch fotoaparátov blysol aj ten ktorý politik...
Nákupné ceny surového kravského mlieka boli vtedy naozaj nízke. Navyše, na nákup mliečneho automatu sa dali získať dotácie. A nákup mlieka prostredníctvom automatov v rámci tzv. priameho predaja bol štátom zvýhodnený v podobe nižšej dane z pridanej hodnoty.
Lenže po voľbách v roku 2010 sa k slovu dostala vláda dnes už pomaly zabudnutej širokej koalície, ktorá zvýhodnenú 6-percentnú "farmársku" DPH poslala do minulosti. A odvtedy to už s mliečnymi automatmi ide len dolu vodou. Dnes ich viaceré poľnohospodárske podniky potichu a bez fanfár demontujú...
Napriek tomu však táto story nemá jednoznačne negatívny koniec. Lebo tam, kde si zákazník zvykol nakupovať priamo, a kde sa poctivého mlieka nechce vzdať, tam mu ho aj naďalej predávajú priamo. Priamo z kanvy.
BOHUMIL URBÁNIK

Pridaj komentár

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down