Na slovenský trh s nápojmi v týchto dňoch vstupuje nový konkurent. Ide o nápoj cider, ktorý začínajú takmer súčasne produkovať obe najväčšie pivovarnícke spoločnosti, pôsobiace na Slovensku.
BRATISLAVA. Tak Heineken Slovensko ako aj Pivovary Topvar so sídlom vo Veľkom Šariši rozbiehajú výrobu a začínajú na trh dodávať nápoj s relatívne nízkym obsahom alkoholu.
Cider, lebo o ňom je reč, zvyčajne obsahuje od štyroch do šiestich stupňov alkoholu; ten nápoj, ktorý budú predávať na slovenskom trhu, bude obsahovať 4,5 stupňa, čím sa v podstate vyrovná pivnej „jedenástke“.
Najprv si vari povedzme , že cider je v podstate prekvasený jablkový mušt. Tento nápoj má korene Vo Veľkej Británii, kde sa teší pomerne veľkej obľube. U nás je zatiaľ v podstate neznámy.
Cider (svetaznalí ľudia nám radia, aby sme toto slovo vyslovovali „sajder“) je osviežujúci alkoholický nápoj, ktorý sa vyrába riadeným kvasením nefiltrovaného jablčného muštu. Patrí k najstarším alkoholickým nápojom na svete.
Cider nie je pivo, a nie je to ani radler. Cider je menej horký ako pivo , je menej sladký ako klasické limonády a je aj menej perlivý ako sýtené vody, píše sa v charakteristike, ktorú prostredníctvom Originálnej tlačovej služby agentúry TASR uverejnila firma Pivovary Topvar.
Z toho istého zdroja sme sa dozvedeli, že na celom svete sa za rok vypije vyše 20 miliónov hektolitrov nápoja, zvaného cider.
Obe spomenuté nadnárodné pivovarnícke spoločnosti, na Slovensku pôsobiace v Hurbanove a vo Veľkom Šariši , budú svoje vlastné značky ciderov produkovať popri tradičnom pive.
Z prieskumov vyplynulo, že polovica z tých ľudí, ktorí si vo svete obľúbili cider, nepije pivo, z čoho vyplýva, že tieto skupiny zákazníkov sa prekrývajú iba čiastočne.
(Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny)