29.10.2013 | 04:10
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Producenti z Malohontu chcú mať na domácich výrobkoch vlastnú regionálnu značku

Zavedenie regionálnej značky na podporu regionálnych produktov plánujú aj v Malohonte. Bude to štvrtý región na Slovensku, kde sa miestni výrobcovia budú usilovať o propagáciu svojich produktov spoločnými silami. Ako pre TASR povedala manažérka Miestnej akčnej skupiny (MAS) Malohont Miroslava Kubaliaková, doteraz skúmali, či je o niečo podobné na Gemeri a v Malohonte záujem. Priame aktivity na vytvorenie a zavedenie značky plánujú až v budúcom roku.

Zavádzaním regionálnej značky pre podporu predaja sa v Malohonte inšpirovali v Českej republike. V tejto krajine majú už 20 podobných značiek a systém funguje na komerčnom základe. Podnikatelia si za používanie značky platia. "Dnes nie je problém kvalitné produkty vyrobiť ale ich predať. Pre malých producentov je najčastejší problém dať o sebe vedieť. Ak sa podarí značku zaviesť, bude umiestnená na samotných výrobkoch, ale aj na prevádzkach. Budú sa vytvárať katalógy výrobcov, internetové portály, ale aj špeciálne trhy. Takto sa regionálni producenti spoločnými silami dokážu dostať do povedomia. Nemáme samozrejme ružové okuliare, zisk to neprinesie určite okamžite, má to význam najmä z dlhodobého hľadiska," vysvetlila Kubaliaková.
      Podmienky pre používanie regionálnej značky kvality si určujú samotní výrobcovia. Sami si schvaľujú grafický motív, ale aj to, či a koľko surovín vo svojich výrobkoch môžu doviesť zo zahraničia. "Sú veci, ktoré u nás jednoducho nevieme vyrobiť. Často sú to však len maličkosti a samotný produkt spĺňa všetky kritéria regionálneho výrobku. Tento systém by mal podporiť samotných výrobcov, ale jeho ďalšou úlohou je propagácia samotného regiónu a jeho tradícií. Pridanou hodnotou je zosieťovanie miestnych producentov. Napríklad na úvodnom seminári účastníci zistili, že máme domáceho producenta cesnaku a oni pritom musia túto surovinu nakupovať v obchodoch z dovozu," doplnila manažérka MAS.

(tasr)

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down