11.02.2016 | 07:02
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Produkcia vajec na Slovensku je na hranici rentability

Produkcia vajec na Slovensku je na hranici rentability. "Spotrebiteľské ceny vajec vlani výrazne ovplyvňovali marže obchodných reťazcov, ktoré sa pohybujú v rozpätí od 36 do 102 %. Zatiaľ čo odbytové ceny slovenských producentov sú pod priemerom EÚ a dlhodobo stagnujú, spotrebiteľské ceny rastú," uviedol tlačový tajomník Únie hydinárov Slovenska (ÚHS) Ľubomír Urban.

BRATISLAVA. Obchodné reťazce by podľa hydinárov mali zreálniť svoje marže a netlačiť výrobcov vajec do znižovania spotrebiteľských cien. "Tí v súčasnej situácii už nemajú kam ustupovať. Zároveň očakávajú, že konzumné slepačie vajcia sa dostanú aspoň do uvažovanej druhej skupiny vybraných potravín s 10-% DPH," zdôraznil. Produkcia vajec v uplynulom roku podľa ÚHS po obnovení výroby vo veľkokrtíšskej firme zaznamenala nárast na celkový objem 1,1 miliardy kusov, čo znamená, že Slovensko je v tejto komodite na 100 % sebestačné, aj keď podiel na celkovom predaji sa pohybuje na úrovni 90 %. Podľa prieskumu ÚHS vo veľkoobchodných reťazcoch na začiatku februára 2016 mali v regáloch iba slovenské vajcia reťazce COOP Jednota, CBA, Lidl a Terno. "Naopak, najväčšiu ponuku dovozových vajec (z Poľska) malo Tesco," informoval Urban. V roku 2015 sa na Slovensko najviac vajec dovážalo z Česka, kam aj vzhľadom na spomínanú sebestačnosť smerovalo najviac slovenských vajec. Do Poľska, odkiaľ sa vlani zaznamenal druhý najväčší dovoz vajec, však slovenskí výrobcovia nevyvážali vôbec.

(tasr)

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down