Projekt „Chcem dodávať“ dostal do reťazcov 166 slovenských dodávateľov

Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka (MPRV) SR v pondelok v Bratislave vyhodnotilo prvú fázu projektu "Chcem dodávať" zameraného na podporu regionálnych výrobcov potravín. Zapojilo sa doň už 166 lokálnych dodávateľov.

BRATISLAVA. „Lokálne potraviny sú čerstvejšie, nemusia cestovať stovky kilometrov. Kúpou slovenských potravín tiež podporujeme lokálnu ekonomiku a zamestnanosť u nás doma. Aj preto podpora domácich potravín patrí medzi priority nášho rezortu. Za dva roky sme spustili viacero aktivít na podporu slovenských potravín. Medzi najúspešnejšie patrí práve projekt s názvom ‘Chcem dodávať’ na podporu lokálnych slovenských výrobcov. Výrobcovia, ktorí sa do projektu zapojili, dokázali, že vedia na pulte doslova prevalcovať konkurenciu zo zahraničia. Len treba nabrať odvahu, zapojiť sa do projektu a začať spolupracovať,“ uviedla pri vyhodnotení projektu v bratislavskej Starej tržnici podpredsedníčka vlády a šéfka MPRV SR Gabriela Matečná (SNS).
Agrorezort projekt spustil s obchodnými reťazcami vo februári minulého roka. Lokálni výrobcovia potravín tak získali možnosť predávať svoje výrobky v okruhu do 50 kilometrov od svojej prevádzky. Majú pritom zjednodušené zmluvné podmienky, skrátené lehoty splatnosti faktúr aj ďalšie výhody.
„S veľkým potešením môžem konštatovať, že do projektu ‘Chcem dodávať’ sa zapojilo až 166 dodávateľov. Naše najoptimistickejšie odhady pritom boli okolo stovky. Týmto číslom určite nekončíme. Ešte stále je tu priestor na rozšírenie počtu dodávateľov aj sortimentu. Ďalší záujemcovia sa nám môžu hlásiť na email chcemdodavat@land.gov.sk,“ uviedol generálny riaditeľ sekcie potravinárstva a obchodu MPRV SR Milan Lapšanský.
„Obchodné reťazce združené v Slovenskej aliancii moderného obchodu (SAMO) dlhodobo podporujú slovenských producentov, malých aj veľkých. Potenciálnym dodávateľom ponúkajú zaujímavé obchodné príležitosti a možnosť s nimi rásť. Tí dodávatelia, ktorí už s reťazcami aktívne spolupracujú, spĺňajú základné požiadavky obchodníkov, ako sú bezpečnosť produktov, stabilná kvalita, požadovaný objem a dodávky načas, ako aj konkurencieschopnú cenu. Obchodníci sa snažia vychádzať v ústrety požiadavkám zákazníkov a iniciatívne vyvíjajú vlastné programy tak, aby im ponúkli na svojich pultoch čo najširší sortiment kvalitných a čerstvých potravín pochádzajúcich zo Slovenska,“ povedala predsedníčka SAMO Katarína Fašiangová.

/tasr/

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *