Na Slovensku sa v týchto dňoch udomácňuje nový projekt s príznačným názvom Slovenské vinice. Spotrebiteľovi sľubuje vína z rôznych oblastí, predávané pod jednou značkou.
BRATISLAVA. V pozadí projektu nájdete firmu St. Nicolaus, ktorá je v odvetví nápojového priemyslu, predovšetkým v produkcii destilátov, dobre známa nejednému zákazníkovi.
Podstata projektu je vcelku jednoduchá. Na Slovensku máme veľa menších a stredne veľkých vinárov, ktorí produkujú kvalitné a chuťovo zaujímavé vína. Sami však nemajú dosť sily na to, aby so svojou produkciou prenikli trebárs na pulty veľkých obchodných reťazcov. A práve tu do hry vstupuje firma St. Nicolaus.
Skúsení odborníci
Táto spoločnosť zaangažovala štyroch skúsených odborníkov na víno a degustátorov, ktorí v jej mene vyhľadávajú producentov vín, disponujúcich kvalitným zlatistým mokom, a tým potom ponúkajú možnosť predávať ich vína pod značkou Slovenské vinice. Spoločnosť St. Nicolaus poskytuje producentom vína predovšetkým marketingovú podporu vo vzťahu k obchodným reťazcom.
Na čele degustátorov stojí Jean-Daniel Angibaud. Ako napovedá už jeho meno a priezvisko, pán J.-D. Angibaud pochádza z Francúzska, konkrétne z Bordeaux, a je skúseným enológom a someliérom.
Na nedávnom stretnutí s novinármi v Bratislave zložil poklonu slovenským vínam, keď odpovedal na otázku, či sa pod značkou Slovenské vinice v ojedinelých prípadoch nemôžu skrývať aj vína, vyrobené napríklad z muštov, dovezených zo zahraničia.
"Slovensko disponuje dostatočne kvalitnou produkciou hrozna a vína, preto nepotrebujeme kupovať vína, vyrobené z dovážaných muštov," konštatoval J.-D. Angibaud.
(Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny)