Najviac slovenských potravín je tradične zastúpených na regáloch COOP Jednota (60 percent) a CBA (54 percent), v ktorej ako jedinej podiel slovenských výrobkov medziročne stúpol o 3 percentuálne body. Uvádza sa to v materiáli, ktorý Roľníckym novinám poskytla Potravinárska komora Slovenska (PKS).
BRATISLAVA. Dokument pritom vychádza z výsledkov prieskumu, ktorý pre PKS nedávno realizovala agentúra GfK.
Podľa vyjadrenia PKS práve výsledky, ktoré v ostatnom prieskume dosiahli reťazce COOP Jednota (60 percent) a CBA (54 percent ) dlhodobo dokazujú, že v maloobchode sa dá úspešne podnikať aj so stabilným nadpolovičným podielom slovenskej produkcie.
Naopak, najmenej domácich potravín má podľa výsledkov prieskumu na svojich pultoch obchodný reťazec Lidl (16 percent) a Kaufland (35 percent). V porovnaní s minulým rokom sa tento podiel znížil vo všetkých obchodných reťazcoch - s výnimkou spomenutého reťazca CBA. Podiel vystavenia slovenských výrobkov mierne klesá vo všetkých formátoch maloobchodných predajní.
Z hľadiska kategórií výrobkov na pultoch predajní medziročne najviac kleslo mlieko - o 7 percentuálnych bodov, a pivo a spracované produkty - zhodne o 4 percentuálne body. S 12 percentami najnižšie majú zastúpenie domáce oleje. Podiel domáceho oleja v Tescu predstavuje len 11 percent, v Kauflande je to 10 percent a v Lidli len 4 percentá.
(Viac sa dočítate v Roľníckych novinách)