25.06.2016 | 05:06
Autor:
Kategorie:
Štítky:

V maloobchode sa dá podnikať aj s domácimi potravinami

Najviac slovenských potravín je tradične zastúpených na regáloch COOP Jednota (60 percent) a CBA (54 percent), v ktorej ako jedinej podiel slovenských výrobkov medziročne stúpol o 3 percentuálne body. Uvádza sa to v materiáli, ktorý Roľníckym novinám poskytla Potravinárska komora Slovenska (PKS).

BRATISLAVA. Dokument pritom vychádza z výsledkov prieskumu, ktorý pre PKS nedávno realizovala agentúra GfK.

Podľa vyjadrenia PKS práve výsledky, ktoré v ostatnom prieskume dosiahli reťazce COOP Jednota (60 percent) a CBA (54 percent ) dlhodobo dokazujú, že v maloobchode sa dá úspešne podnikať aj so stabilným nadpolovičným podielom slovenskej produkcie.

Naopak, najmenej domácich potravín má podľa výsledkov prieskumu na svojich pultoch obchodný reťazec Lidl (16 percent) a Kaufland (35 percent). V porovnaní s minulým rokom sa tento podiel znížil vo všetkých obchodných reťazcoch - s výnimkou spomenutého reťazca CBA. Podiel vystavenia slovenských výrobkov mierne klesá vo všetkých formátoch maloobchodných predajní.

Z hľadiska kategórií výrobkov na pultoch predajní medziročne najviac kleslo mlieko - o 7 percentuálnych bodov, a pivo a spracované produkty - zhodne o 4 percentuálne body. S 12 percentami najnižšie majú zastúpenie domáce oleje. Podiel domáceho oleja v Tescu predstavuje len 11 percent, v Kauflande je to 10 percent a v Lidli len 4 percentá.

(Viac sa dočítate v Roľníckych novinách)

 

 

Pridaj komentár

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down