02.04.2021 | 04:04
Autor:
Kategorie:
Štítky:

V obchodoch je pred Veľkou nocou takmer o 100 % viac jahňaciny ako vlani

Tradičná veľkonočná pochúťka, jahňacina, ktorá roky smerovala najmä na taliansky trh, oslovila už aj Slovákov. V obchodoch pred Veľkou nocou možno nájsť takmer o 100 % viac jahňaciny ako vlani.

BRATISLAVA. Informovala o tom hovorkyňa Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory (SPPK) Jana Holéciová. Chovateľov oviec podľa nej mimoriadne teší záujem spotrebiteľov o kvalitnú slovenskú jahňacinu. Prioritou je podľa nej umiestňovať produkciu na domácom trhu, čo sa začína postupne napĺňať.
Uviedla, že Zväz chovateľov oviec a kôz na Slovensku hodnotí tohtoročný záujem o produkty ako diametrálne odlišný v porovnaní s minulosťou. Ak sa porovná rok 2021 s obdobím spred 10 až 30 rokov, keď odchádzala celá slovenská produkcia jahniat na zahraničné trhy, tento rok je úplne iný. Z celoslovenskej produkcie sa teraz vyviezlo na veľkonočný taliansky trh len 40 % zvierat, zvyšok zostal doma. Záujem spotrebiteľov podľa Holéciovej rapídne stúpol.
"Kým vlani sme do obchodov umiestnili 8000 jahniat, tento rok už 15.000. Máme plány, pri ktorých počítame s budúcoročným odbytom do obchodov v množstve až 40.000 jahniat," uviedol riaditeľ Zväzu chovateľov oviec a kôz na Slovensku Slavomír Reľovský.
Zväz podľa Holéciovej pre podporu predaja mäsa a mliečnych výrobkov z oviec a kôz zriadil novú webovú stránku www.mojbaca.sk a v marci minulého roku vytvoril ochrannú známku "Zlaté jahňa 100 % slovenské", ktorá je aj patentovo chránená. Známka by mala pomôcť spotrebiteľovi nakúpiť skutočne slovenskú jahňacinu. SPPK podľa hovorkyne zas pred Veľkou nocou spustila projekt na sociálnych sieťach s názvom Slovenská Veľká noc, prostredníctvom ktorej hovorí o benefitoch veľkonočných potravín, jahňacinu nevynímajúc.
Podčiarkla, že pozitívnou správou pre odvetvie je aj to, že chovatelia našli seriózneho slovenského výkupcu, ktorý má bitúnok, rozrábkareň a dokáže predávať jahňatá. Uzavrel sa podľa nej dôležitý kruh: slovenský chovateľ - slovenský spracovateľ - slovenský obchodník - slovenský spotrebiteľ.
"Vďaka tomu, že sme prvýkrát podpísali zmluvy s pevnou odbytovou cenou, dostaneme takýmto spôsobom navyše za predané jahňatá 1,2 milióna eur, ktoré by si ináč rozdelili neseriózni výkupcovia tak, ako tomu bolo v minulosti. Sú to peniaze dôležité pre ďalší chov zvierat. Máme zmluvy na serióznu cenu, pri ktorej konečne chovateľ nechová zvieratá so stratou. Považujeme to za historický úspech, ktorý sa nám v tomto roku podaril dosiahnuť," povedal Reľovský.
/tasr/

Pridaj komentár

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down