24.11.2014 | 02:11
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Zákazníci chcú menšie obchody, počty hypermaketov neporastú

Spotrebiteľské správanie Slovákov sa v poslednom období mení. Čoraz viac ľudí chce nakupovať v menších obchodoch, ktoré sú k nim bližšie.

       BRATISLAVA. Preto sa podľa prezidenta Zväzu obchodu a cestovného ruchu (ZOCR) SR Pavla Konštiaka zastavila výstavba hypermarketov a ich počty narastať nebudú.
      Predajne sa podľa neho budú zmenšovať a obchodníci sa zamerajú na menšie formáty. Dôvodom je podľa Konštiaka najmä šetrenie času z pohľadu spotrebiteľov. "Ide nám o čas, sme racionálnejší a chceme kúpiť len to, čo sme si dopredu povedali," opísal prezident ZOCR.
      Na Slovensku je pritom momentálne približne 153 hypermarketov, čiže obchodov ponúkajúcich viac ako 2500 metrov štvorcových predajnej plochy. Zákazníci chcú však chodiť radšej na menšie nákupy a častejšie. Podľa štatistických údajov sa na Slovensku denne uskutoční v priemere približne desať miliónov nákupov. To znamená, že každý jeden Slovák nakúpi v priebehu dňa dvakrát. Napríklad niečo na raňajky, zájde na obed, natankovať auto či po noviny.
      Obchod je pritom po priemysle druhým najväčším zamestnávateľom na Slovensku, pracuje v ňom približne 245.000 ľudí. Spolu s pracovníkmi v službách cestovného ruchu je ich 340.000.
(tasr)

Pridaj komentár

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down